Locul şi rolul jocurilor didactice muzicale

Authors

  • Lina-Ildiko Magyari

DOI:

https://doi.org/10.46522/S.2023.S2.6

Keywords:

personal, impersonal, music, didactic game, education

Abstract

The Place and Role of Musical Didactic Games
The didactic game is one of the most beloved methods in which emphasis is placed on the personal development of children. I wanted to create a personal approach to the theme proposed by the organizers. The report presents several games such as „Robingo”, „Puzzle”, „Circle ball” etc. The current curriculum is beneficial for the application of didactic games, and it is known that the framework is provided in the elementary cycle in the 3rd and 4th grades. Emile Jaques Dalcroze, Carl Orff, Lars Edlund, Kodaly Zoltan represent specialists interested in the effects of movement games in educational activities. I hope that this paper will be a point of reflection on how the personal connections between students can play a role in shaping the future generation.

References

DULAMĂ, Maria-Eliza, 2010. Fundamente despre competențe – teorie și aplicații. Cluj-Napoca: Editura Presa universitară clujeană.

DULAMĂ, Maria-Eliza ,2008. Metodologii didactice activizante – teorie și practică. Cluj-Napoca: Editura Clusium.

DULAMĂ, Maria-Eliza, 2008. Metodologie didactică – teorie și practică. Cluj-Napoca: Editura Clusium.

KATONA, Ada, 1974. Kodaly Zoltan – nephagyomany es zenekultura, București: Editura Kriterion.

MOTORA-IONESCU, Ana, DOGARU, Anton, 1983. Îndrumări metodice pentru predarea muzicii la clasele V – VIII. București: Editura didactică și pedagogică.

PREJA, Ramona, 2021. Incursiuni în evoluția sistemelor de educație muzicală, vol. 1. Cluj-Napoca: Editura Risporint.

PREJA, Ramona, 2022. Incursiuni în evoluția sistemelor de educație muzicală, vol. 2. Cluj-Napoca: Editura Risoprint.

PREJA, Ramona, 2021. Introducere în didactica specialității educație muzicală. Cluj-Napoca: Editura Risoprint.

SCORNEA, Anton, DRĂGAN, Maria, 1998. Educație muzicală – manual pentru clasa a IV – a. București: Editura Sigma.

ȘINCAN, Eugenia, 1994. Obiective și teste pentru o evaluare standard în învățământul primar. București: Editura Coresi.

*** , CD, 2015. Cărți de joc educative „Instrumente muzicale”. Iași: Editura Gama.

***,MINISTERUL EDUCAȚIEI NAȚIONALE, 2013. Programa școlară pentru „Muzică și mișcare” – clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II – a. București, Monitorul oficial.

Published

20-12-2023

How to Cite

Magyari, L.-I. . (2023) “Locul şi rolul jocurilor didactice muzicale”, Symbolon, 24, pp. 41–47. doi: 10.46522/S.2023.S2.6.