Rolul improvizației prin dans pentru studentul actor
DOI:
https://doi.org/10.46522/CT.2022.01-02.07Cuvinte cheie:
developmentRezumat
This study presents some of the choreography teacher’s work with student actors in the Art of Body Expression course. An important part of the study consisted in describing the exercises proposed throughout the two semesters, the ways of working, the objectives and the results obtained. We will investigate the importance of dance and movement for the student actor by deconstructing the types of sensorial improvisation.
Referințe
Loghin, George Dem., Arta actorului, București, Editura didactică și pedagogică, 1970.
Miclea, Mircea, Psihologie cognitivă. Modele teoretico-experimentale, Iași, Editura Polirom, 1999.
Oprișan, Anca, „Creativitatea – principiu pedagogic modern, condiție esențială în formarea viitorilor artiști“ în Revista Concept, vol. 1, București, Centrul de cercetare al Facultății de teatru UNATC, 2010.
Spolin, Viola, Improvizație pentru teatru. Manual de tehnici pedagogice și regizorale, traducere de Mihaela Balan-Bețiu București, București, Editura U.N.A.T.C.Press, 2008.
Tonitza-Iordache, Mihaela, Despre joc, Iași, Editura Junimea, 1980.
Bachigeanu, Ciprian, „Terapia de integrare senzorială“, în Tipuri de masaj și terapii, http://www.masaj-osteopatic.ro/tipuri-de-masaj/terapia-de-integrare-senzoriala/, consultat la 3 Mai 2022.
Young, David L.; Curtis, Ann, „Improvisation then and now“, în Interactive and improvisational drama, 2008, http://www.interacti-veimprov.com/tspwb1hist.html, consultat la 03 mai 2022.