Limbajul tăcerii (I)
DOI:
https://doi.org/10.46522/CT.2023.01.10Cuvinte cheie:
sound, performance, experimentRezumat
The Language of Silence (I)
The study aims to analyse one of the most subtle and, at the same time, most challenging dimensions of communication in art: silence. The role of silence in the process of artistic communication and its different meanings in relation to other means of expression are the subject of numerous theoretical research and philosophical reflections.
Referințe
Abramović, Marina, „An Artist’s Life Manifesto”, în Walk Through Walls: A Memoir, ed. I, New York, Crown Archetype Publishing Group, 2016.
Artaud, Antonin, Teatrul și dublul său, Teatrul cruzimii (Primul manifest), traducerea Voichița Sasu și Diana Tihu-Suciu, postfața și selecția textelor Ion Vartic, Cluj-Napoca, Editura Echinox, 1997.
Barrault, Jean-Louis, Sunt om de teatru, traducere de Modest Morariu, prefață de Lucian Giurchescu, București, Editura Meridiane, 1965.
Bataille, Georges, L’expérience intérieure, Paris, Éditions Galimard, 1986.
Dudley, Andrew, The Major Film Theories. An Introduction, Oxford, Oxford University Press, 1976.
Hymes, Dell, Foundations in Sociolinguistics. An Ethnographic Ap- proach, Philadelphia, University of Pensylvania Press, 1974.
Ionesco, Eugène, Note și contra-note, traducere și cuvânt introductiv de Ion Pop, București, Editura Humanitas, 1992.
Ionesco, Eugène, Teatru VI. Noul locatar, Rinocerii, ediția a II-a revăzută, traducere și note de Vlad Russo și Vlad Zografi, București, Editura Humanitas, 2017.
Kafka, Franz, Jurnal, ediția a III-a, traducere din limba germană și note de Radu Gabriel Pârvu, București, Editura Pandora M, 2021.
Kostelanetz, Richard, Conversing with John Cage, ed. a II-a, New York, Routledge, 2003.
Le Breton, David, Despre tăcere, traducere de Constantin Zaharia, București, Editura ALL Educațional, 2001.
Lecoq, Jacques, Corpul poetic. O pedagogie a creației teatrale, Oradea, Editura ArtSpect, 2009.
Marceau, Marcel, The Story of Bip, New York, Harper & Row, 1976.
Eugène Ionesco, Note și contra-note, traducere și cuvânt introductiv de Ion Pop, București, Editura Humanitas, 1992, p. 151.
Noica, Constantin, Creație și frumos în rostirea românească, București, Editura Eminescu, 1973.
Pița, Dan, Confesiuni cinematografice, București, Editura Fundației PRO, 2005.
STANCA, Radu, 111 cele mai frumoase poezii, București, Editura Nemira, 2016.
Simmel, Georg, Despre secret și societatea secretă, traducere din limba germane și note de Cristian Cercel, Colecția „Demonul teoriei“, București, Editura ART, 2008.
Steinhardt, Nicolae, Opere. Jurnalul fericirii, ediție îngrijită, studiu introductiv, repere bibibliografice și indice de Virgil Bulat, note de Virgil Bulat și Virgil Ciomoș, Iași, Editura Polirom, 2008.
Suzuki, Daisetz Teitaro, Introducere în budismul Zen, traducere de Neculai Amălinei, Iași, Editura Polirom, 2015.
Șevțova, Maria, Robert Wilson, traducere de Odette Kaufman Blumenfeld și Oltița Cântec, București, Editura Cheiron, 2010.
Truffaut, François, „The Lesson of Ingmar Bergman”, în Take One, Unicorn Publishing Corp., vol. 3, nr. 10, martie-aprilie 1972.
Ubersfeld, Anne, Termenii cheie ai analizei teatrului, traducere de Georgeta Loghin, Iași, Editura Institutul European, 1999.
Visarion, Alexa, Cealaltă scenă, București, Editura Ideea Europeană, 2022.
Zărnescu, Constantin, Aforismele și textele lui Brâncuși, București, Editura Scrisul Românesc, 1980.