Le mot prononcé sur scène -profondeur et connexion-

Authors

  • Cătălina Elena Mihăilă University of Arts Târgu Mureș

DOI:

https://doi.org/10.46522/S.2021.01.16

Keywords:

interior creative laboratory, depth

Abstract

The spoken word on stage -depth and connection-
The word uttered by the actor on stage can still be considered an enigma today because it still involves difficulties, especially, in decoding and deep understanding. Thus, we intend to clarify the route followed by the word from the text to the stage utterance, insisting on the elucidation of some sources of inner order that can cause transmission difficulties. Even if the word uttered by the actor was treated in different manners with the new theatrical forms, the actor's inner laboratory remains the same.

References

DIMA, Cella, 1982. De la vorbire la elocinţă [Du discours à l'éloquence]. Bucarest : Albatros.

MAMET, David, 2013, Teatrul [Le théâtre], Bucarest : Curtea veche.

MOISESCU Vasile, 1967. Lectura artistică şi recitare [La lecture artistique et récitation], Bucarest : Comitetul de Stat pentru Cultură și Artă.

PAVIS, Patrice, 2019. Dictionnaire du théâtre. Paris : Armand Colin.

STAN, Sandina, 1967. Tehnica vorbirii scenice [La technique de la discours scènique], Bucarest : Comitetul de Stat pentru Cultură și Artă.

STANISLAVSKY, Konstantin Sergheevici, 1995, Munca Actorului cu sine însuşi- în procesul creator de întruchipare [Le travail de l'acteur avec lui-même - dans le processus de création de l'incarnation], Bucarest : Editura pentru Artă și Literatură.

VIŞNIEC, Matei, 2016, Iubirile de tip pantof. Iubirile de tip umbrelă [L’amour de type chaussures, l’amour de type parapluie] Bucarest : Cartea Românească.

Published

2021-12-21

How to Cite

Mihăilă, C. E. (2021) “Le mot prononcé sur scène -profondeur et connexion-”, Symbolon, 22(1 (40), pp. 185–193. doi: 10.46522/S.2021.01.16.