„Opinia publică”, regia Theodor-Cristian Popescu

Main Article Content

Raluca Blaga

Abstract

“The Public Opinion”, directed by Theodor-Cristian Popescu


Twenty years after the fall of the communist regime, the theater director Theodor-Cristian Popescu theatrically assumes, as he states in his own words, a small provocative gesture: staging in October 2010, at Radu Stanca National Theatre from Sibiu, Aurel Baranga's play, “The Public Opinion”. Ingrained with specific communist dramaturgical flavours, in Theodor-Cristian Popescu's stage reading, Baranga's play takes the properties of a document. Therefore, the director's artistic endeavour, through the theatrical means that it uses, takes the form of a scenic essay. The present lecture will follow precisely those theatrical devices that constructed the performance. Thirty years after the fall of the communist regime, through this lecture, the director's small provocative gesture receives an answer via an analytical evaluation.

Article Details

How to Cite
Blaga, R. (2021) “„Opinia publică”, regia Theodor-Cristian Popescu”, Symbolon, 21(1(38), pp. 69-82. Available at: http://uartpress.ro/journals/index.php/symbolon/article/view/223 (Accessed: 28September2021).
Section
Articles

References

ALEKSIEVICI, Svetlana, 2016. Vremuri second-hand. București: Humanitas.

ANDRONESCU, Monica, 2010. Theodor-Cristian Popescu: Trăim în nişte vremuri în care totul e le-gitim [online]. Revista Yorick.ro. [accesat la 7 decembrie 2019]. Disponibil online la adresa: https://yorick.ro/theodor-cristian-popescu-traim-in-niste-vremuri-in-care-totul-e-legitim/

AYTO, John, 2005. Word origins. London: A&C Black.

BESANÇON, Alain, 2017. Nenorocirea secolului. București: Humanitas.

CĂLIMAN, Călin, 1967. Rîsul meditativ: „Opinia publică” de Aurel Baranga la Teatrul de Comedie. Revista Teatrul azi, nr. 6, pp. 20-26.

FRYE, Northrop, 1972. Anatomia criticii. București: Univers.

KUNDERA, Milan, 2007. Viaţa e în altă parte. București: Humanitas.

LEHMANN, Hans-Thies, 1999. Teatrul postdramatic. București: Unitext.

LIICEANU, Gabriel, PLEŞU, Andrei, 2017. Dialoguri de duminică. O introducere în categoriile vieţii. București: Humanitas.

LORENZ, Konrad, 2012. Cele opt păcate ale omenirii civilizate. București: Humanitas.

MIŁOSZ, Czesław, 2008. Gândirea captivă. București: Humanitas.

ORTEGA Y GASSET, José, 2000. Dezumanizarea artei şi alte eseuri de estetică. București: Humanitas.

PARHON, Victor, 1990. David Esrig: „Totul mi-e familiar, totul e de redescoperit!”. Teatrul azi, nr.1/ 1990, pp. 35-37.

PARHON, Victor, 1990. Alexandru Tocilescu: „A-ți face datoria însemna în fața autorităților culturale, a nu-ți face datoria. Teatrul azi, nr. 1, pp. 34-35.

PÂRVULESCU, Ioana, 2015. Şi eu am trăit în comunism. București: Humanitas.

POPESCU, Theodor-Cristian, 2018. Dinăuntru. Un curs masteral de regie a teatrului contemporan şi o selecţie de articole. București: Eikon.

SARAMAGO, José, 2005. Eseu despre orbire. Iași: Polirom.

SUCEAVĂ, Bogdan, 2018. Avalon. Secretele emigraniţilor fericiţi.București: Polirom.

SUCEAVĂ, Bogdan,2010. Noapte când cineva a murit pentru tine. Iași: Polirom.

VASILE, Cristian, 2015. Viaţa intelectuală şi artistică în primul deceniu al regimului Ceauşescu 1965-1974. București: Humanitas.

WAAL, Frans De, 2017. Bonobo şi ateul. București: Humanitas.

Surse web:

Comisia prezidenţială pentru analiza dictaturii comuniste din România, Raport final, Bucureşti, 2006, articol disponibil online la adresa: http://old.presidency.ro/static/rapoarte/Raport_final_CPADCR.pdf

Teatrul Național Radu Stânca Sibiu, 2010. Opinia publică [online]. [accesat la 7 decembrie 2019]. Disponibil online la adresa: https://www.youtube.com/watch?v=LZGfbrLY5P4&t=428s

Opinia publică de Aurel Baranga, [s.a.], [online]. Teatrul Național Radu Stânca Sibiu [accesat la 7 decembrie 2019]. Disponibil online la adresa: http://www.tnrs.ro/spectacole/opinia-publica