„Dansul sergentului Musgrave” sau primul pas spre un tărâm necunoscut

Authors

  • Raluca Blaga

DOI:

https://doi.org/10.46522/S.2023.01.5

Keywords:

Serjeant Musgrave's Dance, Radu Penciulescu, sensory representation, Târgu-Mureș State Theatre, unique theatre experience

Abstract

“Serjeant Musgrave's Dance” or the First Step Into an Unknown Realm
The paper entitled “Serjeant Musgrave's Dance” or the First Step Into an Unknown Realm aims to bring into the limelight how the only performance signed by Radu Penciulescu at Târgu-Mureș State Theatre, Romanian department (1969) was set for the stage. Our paper will follow the local theatrical environment that absorbs the production (how does it absorb it? is another question that will be addressed). We will also follow the new artistic direction advanced by Radu Penciulescu, a new creative course for which this precise performance represented just the first step. In this endeavour, we’ll try to capture the characteristics of the above-mentioned performance, bearing in mind one of Ion Fiscuteanu’s statements which in an interview, labelled “Serjeant Musgrave's Dance” as a unique theatre experience.

References

ARDEN, John, 1968. Dansul sergentului Musgrave. În: Teatrul englez contemporan, București: Editura pentru literatură universală.

ARTAUD, Antonin, 2018. Punerea în scenă și metafizica. În: Teatrul și dublul său urmat de Teatrul lui Séraphin și de alte texte despre teatru. București: Tracus Arte.

BANU, George, 2011. Radu Penciulescu în dialog cu George Banu: Pentru un teatru la înălțimea omului. România literară, anul 43, nr. 33, p. 17.

BĂLEANU, Andrei, 1970. Dansul sergentului Musgrave. Scînteia Tineretului, anul XVI, nr. 6432, p. 2.

BELIGAN, Marica, 1970. Cine ești dumneata Radu Penciulescu? Tribuna, anul XIV, nr. 47 (721), p. 6.

BRĂDĂȚAN, Costică, 2018. A muri pentru o idee. Despre viață plină de primejdii a filosofilor. București: Humanitas.

COCORA, Ion, 1975. Privitor ca la teatru. Cluj-Napoca: Dacia.

COSTIN, Sebastian, 1970. Comedii. Scînteia tineretului, anul XXVI, nr. 6546, p. 2.

CULCER, Dan, 1969. Chipul viitoarei stagiuni. Steaua roșie, anul XX, nr. 211, p. 3.

CULCER, Dan, 1970. Dialog cu Ion Fiscuteanu despre timp, talent și perspective acum cînd se apropie Anul nou. Steaua roșie, anul XXI, nr. 304, p. 3.

FODOR, Zeno, 2002. Teatrul românesc la Târgu-Mureș. 1962-2002. Târgu-Mureș: (s.n.).

ICHIM, Florica, ICHIM, Ada-Maria, 2019. Radu Penciulescu și teatrul la înălțimea omului 2. București: Fundația Culturală „Camil Petrescu” ca supliment al Revistei „Teatrul azi”.

MARIN, Maria, 1977. Viitorul rol – Ion Fiscuteanu. Teatrul, anul XXII, nr. 9, p. 52.

NARTI, Ana Maria, 1969. 14 cronicari dramatici despre stagiunea 1968-1969. Teatrul, anul XIV, nr. 7, p. 15.

NARTI, Ana Maria, 1969. Adevărul teatrului. Contemporanul, anul XXIII, nr. 50, p. 4.

PENCIULESCU, Radu. 1971. Tentativă în definirea conceptului de teatru azi. Ateneu, anul XVIII, nr. 2, p. 18.

POPOVICI, Ileana, 1969. Prin teatrele din țară: Tg. Mureș - „Dansul sergentului Musgrave” de J. Arden. Teatrul, anul XIV, nr. 7, p. 79.

STRIHAN, Andrei și KIVU, Dinu, 1970. Continuitate și diversitate. Pe marginea stagiunii 1969-1970. Contemporanul, anul XXIV, nr. 30, p. 4.

TEODORESCU, Crin, 1967. Realitatea regiei. Contemporanul, anul XXI, nr. 21, p. 4.

TNB-TV Teatrul Național din București, 2010. Lungul drum al textului spre scenă [online]. [Accesat 8 iulie 2022]. Disponibil la: https://www.youtube.com/watch?v=ZhJr52LfhXU&t=5670s.

Published

2023-07-19

How to Cite

Blaga, R. (2023) “„Dansul sergentului Musgrave” sau primul pas spre un tărâm necunoscut”, Symbolon, 24(1 (44), pp. 59–71. doi: 10.46522/S.2023.01.5.

Issue

Section

Articles