Personal și impersonal în educație – cadrul online

Perspective perceptuale și abordări creativ adaptative

Authors

  • Alina Simona Herescu

DOI:

https://doi.org/10.46522/S.2023.S2.1

Keywords:

evolution, self-awareness, the relational space (field), connection, joy

Abstract

Personal and Impersonal in Online Education. Perceptual Perspectives and Creative and Adaptive Approaches
Like any other new phenomenon, online education first generated a resistance attitude and scared people. Then, by acceptance, it triggered creative mechanisms of adaptation, evolution and transformation. The old structures are not lost, they are becoming new approaches, new solutions adapted and improved, even innovative, which are propelling us to a new evolution phase. We remove the premise that the phenomena are neutral. The differences are given by the subject (who), by the perceptual horizon – which determines the approach (how), by the intent - purpose, meaning. We can use the same method to determine the meaning of personal and impersonal.

References

DE BONO. Edward, 2018. Gândirea laterală. trad. Sabina Dorneanu. București: Curtea Veche Publishing.

GOLEMAN. Daniel, 2018. Creierul și inteligența emoțională: noi perspective. trad. de Bănică Gabriela Alexandra. București: Curtea Veche Publishing.

GOLEMAN. Daniel, 2018. Inteligența Emoțională. trad. de Irina Margareta Nistor. București: Curtea Veche Publishing.

LUCAS. Bill și Ellen Spencer, 2020. Predarea gândirii creative: dezvoltarea studenților care generează idei și gândesc critic. trad. de Anca Zaharia. București: Didactica Publishing House.

SIEGEL. Daniel J. 2021. Mindsight:noua știință a transformării personale. trad. Mugur Butuza, București: Editura Herald.

SIEGEL. Daniel J., 2019. Mindfulness și neurobiologie. trad. Marilena Constantinescu. București: Herald.

SIEGEL, Daniel J. 2018. Mintea: o călătorie spre centrul ființei umane. trad. Iustina Cojocaru. București: Pagina de Psihologie.

Sir ROBINSON, Ken. 2011. O lume ieșită din minți: revoluția creativă a educației. trad. Doina Mihaela Brăgaru. București: Publica.

STOICA-Constantin. Ana. 2004. Creativitatea pentru studenți și profesori. Iași: Institutul European.

Published

20-12-2023

How to Cite

Herescu , A. S. (2023) “Personal și impersonal în educație – cadrul online: Perspective perceptuale și abordări creativ adaptative”, Symbolon, 24, pp. 5–10. doi: 10.46522/S.2023.S2.1.