Personal și impersonal în educație – cadrul online
Perspective perceptuale și abordări creativ adaptative
DOI :
https://doi.org/10.46522/S.2023.S2.1Mots-clés :
evolutionRésumé
Personal and Impersonal in Online Education. Perceptual Perspectives and Creative and Adaptive Approaches
Like any other new phenomenon, online education first generated a resistance attitude and scared people. Then, by acceptance, it triggered creative mechanisms of adaptation, evolution and transformation. The old structures are not lost, they are becoming new approaches, new solutions adapted and improved, even innovative, which are propelling us to a new evolution phase. We remove the premise that the phenomena are neutral. The differences are given by the subject (who), by the perceptual horizon – which determines the approach (how), by the intent - purpose, meaning. We can use the same method to determine the meaning of personal and impersonal.
Références
DE BONO. Edward, 2018. Gândirea laterală. trad. Sabina Dorneanu. București: Curtea Veche Publishing.
GOLEMAN. Daniel, 2018. Creierul și inteligența emoțională: noi perspective. trad. de Bănică Gabriela Alexandra. București: Curtea Veche Publishing.
GOLEMAN. Daniel, 2018. Inteligența Emoțională. trad. de Irina Margareta Nistor. București: Curtea Veche Publishing.
LUCAS. Bill și Ellen Spencer, 2020. Predarea gândirii creative: dezvoltarea studenților care generează idei și gândesc critic. trad. de Anca Zaharia. București: Didactica Publishing House.
SIEGEL. Daniel J. 2021. Mindsight:noua știință a transformării personale. trad. Mugur Butuza, București: Editura Herald.
SIEGEL. Daniel J., 2019. Mindfulness și neurobiologie. trad. Marilena Constantinescu. București: Herald.
SIEGEL, Daniel J. 2018. Mintea: o călătorie spre centrul ființei umane. trad. Iustina Cojocaru. București: Pagina de Psihologie.
Sir ROBINSON, Ken. 2011. O lume ieșită din minți: revoluția creativă a educației. trad. Doina Mihaela Brăgaru. București: Publica.
STOICA-Constantin. Ana. 2004. Creativitatea pentru studenți și profesori. Iași: Institutul European.
Téléchargements
Publiée
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Ce travail est disponible sous la licence Creative Commons Attribution 4.0 International .
This work is licensed under a CC BY Creative Commons Attribution 4.0 International License, which permits any use, reproduction, distribution, self-archiving and citation of the work as long as the authors are credited. The complete bibliographical data of Symbolon Journal must also be indicated, which you can find in the How to cite section on this page. If possible, please also place a link leading to the original publication. Copyright of articles belongs to the authors.