Munca profesorului cu sine însuși în predarea online

Jurnal de pandemie

Authors

  • Cătălina-Elena Mihăilă

DOI:

https://doi.org/10.46522/S.2023.S2.7

Abstract

The Teacher's Work with Himself in Online Teaching
By radiographing the pandemic period and, implicitly, teaching online, we can categorize them as a combination of lessons, challenges and "inner struggles". In other words, we can discuss this as a period of adaptation, change and adaptation to change, exit from the comfort zone and, last but not least, reinvention. The work of the teacher himself does not accidentally refer to a masterpiece in the training and education of any dramatic artist. The teacher can be seen as both a director and an actor. This "work" brings into question the continuous work of the teacher with himself, a work of knowledge, re-education and invention of his own instruments both internal and external. This remote or online teaching required a different kind of communication, a "pseudo-communication". From this point of view, we can note the importance of directing and organizing the teacher's own inner laboratory so that he succeeds in arousing the inner universes of the student. Moreover, we can discuss the reinvention of both the teacher and the educational forms and means.

References

BUZDUGAN, TIBERIU, 2007. Psihologia pe înțelesul tuturor. București: Didactică și Pedagogică.

CARNAGIE, DALE, 2007. Cum să vorbim în public. București: Curtea Vcehe Publishing.

CHELCEA SEPTIMIU, IVAN, LOREDANA, CHELCEA ADINA, 2008. Comunicarea nonverbală: gesturile și postura. Cuvintele nu sunt de ajuns. București: Comunicarea. Ro.

CHELCEA, SEPTIMIU, 2020. Emoțiile sociale: despre rușine, vinovăție, regret și dezamăgire. București: Tritonic.

DULCAN, Constantin, BLASIUS, Mirela Vasadi, 2017 Dr. Dumitru C-tin Dulcan - Creierul si Emotiile. Online. 12 January 2017. [Accesat 14 Octombrie 2023]. Available from: https://www.youtube.com/watch?v=d6gFHgzfo_w

GOFFMAN, ERVING, 2003. Viața cotidiană. București: Comunicare.ro.

IVAN, LOREDANA, 2009. Cele mai importante 20 de secunde în comunicarea nonverbală. București: Tritonic.

LELORD, FRANCOIS, ANDRE, CHRISTOPHE, 2003. Cum să ne exprimăm emoțiile. București: Trei.

PERRUCI, ANDREA, 1982. Despre arta reprezentației dinainte gândite și despre improvizație. București: Meridiane.

STĂNCIUNGELU, IRINA, TUDOR, RALUCA, TRAN, ADRIANA, 2014. Teoria comunicării. București: Tritonic.

Published

20-12-2023

How to Cite

Mihăilă, C.-E. . (2023) “Munca profesorului cu sine însuși în predarea online: Jurnal de pandemie”, Symbolon, 24, pp. 49–54. doi: 10.46522/S.2023.S2.7.