Harag végrendelete volt
Cuvinte cheie:
Gábor TompaRezumat
It Was Harag’s Testament
Gábor Tompa considers György Harag his master. In his reminiscence he stresses that the changes in Harag’s carrier were influenced by the retheatricalization tendencies of the Romanian theater at the time, and were manifested in close collaboration with scenographers. During his years of study, Tompa participated in several Harag rehearsals, and he got acquainted with his method of work as well as his directorial practices. He evokes the production of The Cherry Orchard, its personal, autobiographical aspects. Due to Harag’s final illness, he had finished the staging of the play, and sees in the performance the relation of the great master to death and his will to live.
Publicat
Cum cităm
Număr
Secțiune
Licență
Această lucrare este licențiată în temeiul Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Articolul este publicat sub o licență CC BY Creative Commons Attribution 4.0 International License,care permite reproducerea, distribuirea, arhivarea și citarea sa cu condiția să menționați autorii. Este obligatorie referința completă către articol care se găsește în rubrica Exemple de citare de pe această pagină. Dacă e posibil, vă rugăm adăugați și link-ul către acest site. Drepturile de copyright aparțin autorilor.