Marcel Mihalovici : De la folclorul românesc la rafinamentul stilistic francez în creația solo pentru pian
Cuvinte cheie:
Marcel Mihalovici; Monique Haas; Enesco; Romanian folklore; ParisRezumat
Marcel Mihalovici: From the Romanian Folklore to the French Stylistic Refinement in the Masterworks for Solo Piano
Marcel Mihalovici personalized himself in the context of the Romanian creation of the twentieth century through the stylistic fusion that he operated between Impressionist language and the Romanian ethos, present his compositions invisible or veiled forms until the end of his creative activity. George Enesco has remained his model throughout his life, many times Mihalovici declare open his adherence to the Enescian sound universe. The piano creation acquires a special significance for Mihalovici, being largely the consequence of an important biographical aspect: the composer's marriage to the famous pianist Monique Haas. The piano works reflect the author's multiple stylistic orientations because he adopts and integrates into his language traits of different currents and idioms: neoclassicism, impressionism, atonalism, intonations of Romanian folklore, this alloy complex being processed through the author's personal filter.
Referințe
ALESSANDRESCU, Alfred, 1977. Scrieri alese. București: Editura Muzicală.
ALEXANDRESCU, Lucia-Monica, 2001. Marcel Mihalovici în «Însemnările zilnice» ale lui Alfred Alessandrescu. În: Centenar Marcel Mihalovici (1898-1985). București: Editura Muzicală, pp. 87-92.
ANON, 2001. Centenar Marcel Mihalovici (1898-1985). București: Editura Muzicală.
FIRCA, Clemansa-Liliana, 2001. Teze privind modernitatea artei lui Marcel Mihalovici. În Centenar Marcel Mihalovici (1898-1985). București: Editura Muzicală, pp. 87 92.
LYON, Raymond, 1974. Marcel Mihalovici: Le Courrier Musical de France. trimestrul 2, no. 46, pp. 44-48.
MIHALOVICI, Marcel, 1990. Amintiri despre Enescu, Brâncuși și alți prieteni. București: Editura Eminescu.
MIHALOVICI, Marcel, 1950. Ricercari – Variations Libres pour piano. Paris: Heugel.
PETECEL, Despina, 1990. Interviu. În: Amintiri despre Enescu, Brâncuși și alți prieteni. București: Editura Eminescu, p. 2-8.
TODUȚĂ, Sigismund, 1956. Passacaglia. București: Editura Muzicală.
VOICANA, Mircea, 1971. George Enescu.Monografie. București: Editura Academiei R.S.R.
Descărcări
Publicat
Cum cităm
Număr
Secțiune
Licență
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Această lucrare este licențiată în temeiul Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Articolul este publicat sub o licență CC BY Creative Commons Attribution 4.0 International License,care permite reproducerea, distribuirea, arhivarea și citarea sa cu condiția să menționați autorii. Este obligatorie referința completă către articol care se găsește în rubrica Exemple de citare de pe această pagină. Dacă e posibil, vă rugăm adăugați și link-ul către acest site. Drepturile de copyright aparțin autorilor.