Comunicare interpersonală. Dinamica relației profesor-student post pandemie
DOI :
https://doi.org/10.46522/S.2023.S2.3Mots-clés :
education, art, motivation, communication, inner resourcesRésumé
Interpersonal Communication. Teacher-student Relationship Dynamics Post-PandemicThe research is based on an analysis of the dynamics of the post-pandemic teacher-student relationship and the impact that online courses have had on the emotional, psychological and physical levels. This study is a personal analysis from the perspective of the teacher, on the type of relationship with students and the changes that have occurred in teaching, and communication with them. The experience of teaching online has caused changes in everyone's behavior and attitude. Both teachers and students have encountered technological, educational and emotional difficulties.
Références
APOSTOLESCU, Adriana, 2021. Comunicarea optimă dintre profesor și elev. Academia ABC, Simpozionul Inovație și performanță în educație. ediția 3.
BOTEZATU, Mioara, 2021. Comunicarea optimă dintre profesor și elev. Academia ABC, Simpozionul Inovație și performanță în educație, ediția 3.
BOZÂNTAN, Gabriela, Marina, 2021. Comunicarea optimă dintre profesor și elev. Academia ABC, Simpozionul Inovație și performanță în educație, ediția 3.
CRIȘAN, Ioana, s.a., Procesul de învățământ ca activitate de predare-învățare [online]. Academia.Edu. [accesat pe 11 Iun. 2023]. Disponibil la: https://www.academia.edu/6025844/Proces_de_%C3%AEnv%C4%83%C5%A3%C4%83m%C3%A2nt?email_work_card=thumbnail
COLCERIU, Laura, 2008, Psihopedagogia învățământului preșcolar. Detalierea temelor pentru definitivat.
SFETCU, Nicolae, 2020. Desocializarea în și după pandemie [online]. Multimedia. Disponibil la: https://www.telework.ro/ro/desocializarea-in-si-dupa-pandemie/
STAN, Cristian, s.a. Pedagogia comunicării didactice [online]. Pdfcoffe. Disponibil la: https://pdfcoffee.com/pedagogia-comunicarii-pdf-free.html.
Téléchargements
Publiée
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Ce travail est disponible sous la licence Creative Commons Attribution 4.0 International .
This work is licensed under a CC BY Creative Commons Attribution 4.0 International License, which permits any use, reproduction, distribution, self-archiving and citation of the work as long as the authors are credited. The complete bibliographical data of Symbolon Journal must also be indicated, which you can find in the How to cite section on this page. If possible, please also place a link leading to the original publication. Copyright of articles belongs to the authors.