Cuvântul rostit de actor și profesor – echilibrul dintre a ști și a a transmite

Autori

  • Cătălina-Elena Mihăilă University of Arts, Tîrgu-Mureş

Cuvinte cheie:

thought

Rezumat

The Word Spoken by Actor and Teacher – Balance Between Knowing and Transmitting

The word spoken by the teacher, like that spoken by the dramatic artist, must sustain a balance between its form, the appearance of the word and its essence which underlies the transmission of meaning, an idea and emotion, a word pronounced technically correct, but which manages to stir up the thinking and feeling of the receiver, a word that becomes the connecting element between the inner universe of the actor/teacher and the recipient.

Referințe

DIMA, Cella, 1982. De la vorbire la elocinţă. București: Albatros.

DUTTON, Kevin, 2019. Arta manipulării. Bucureşti: Globo.

FRÂNCULESCU, Mircea, 1980. Retorica românească. Antologie. Bucureşti: Minerva.

ŞTEFĂNESCU, Eusebiu, 2003. Retorica limbajului scenic. Magul captiv. Prahova: Antet.

VIŞNIEC, Matei, 2016. Iubirile de tip pantof. Iubirile de tip umbrelă. București: Cartea

Românească.

WALD, Henri, 1981. Puterea vorbirii. Bucureşti: Științifică şi Enciclopedică.

Descărcări

Publicat

2021-07-01

Cum cităm

Mihăilă, C.-E. (2021) „Cuvântul rostit de actor și profesor – echilibrul dintre a ști și a a transmite”, Symbolon, 21, pp. 68–73. Disponibil la: http://uartpress.ro/journals/index.php/symbolon/article/view/215 (Data accesării: 3 iulie 2024).