Revista „DOR” și vloggerul Selly – un tip de răspuns în fața culturii anulării

Authors

  • Angela Precup

DOI:

https://doi.org/10.46522/S.2022.01.13

Keywords:

vlogger

Abstract

“DOR” Magazine and the Vlogger Selly – a Type of Answer Towards Cancel Culture
The case study analyses a recent attempt to discredit the independent magazine DOR, which published a comprehensive profile dedicated to the vlogger Selly in March 2019. The magazine is an editorial project created by Cristian Lupșa as an alternative to “the compromises and doubtful quality of the majority of the magazine on the market”. It has become well-known as a print and online platform for debating important themes, such as domestic violence, equal rights for minorities, and social inclusion of underprivileged ethnic groups. According to this editorial vision, the magazine published an article about the vlogger Selly, who was 18 years old at that time and had two million followers on his YouTube channel. The article attempted to describe the person and the phenomenon behind his vlogging. The article generated a series of negative reactions and online attacks against the magazine and Selly, reflecting major generational differences in Romanian perceptions, as well as an efficient response to cancel culture.

References

BAMBU, Raul, 28 febr. 2019. DOR i-a făcut cadou de majorat vloggerului Selly [online]. Pagina de Media. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: https://www.paginademedia.ro/2019/02/dor-i-a-facut-majorat-vloggerului-selly/

BÂRGĂOANU, Alina, 2018. #Fakenews. Noua cursă a înarmării. Buc.: Evrika Publishing.

CHINA-BIRTA, Cristian, 2021. Ce ne facem, dom’le, cu influencerii ăstia? Timișoara: Hyperliteratura.

GIURGEANU, Stela, 2020. Cultura anulării [online]. Dilema veche. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: https://dilemaveche.ro/sectiune/la-fata-timpului/articol/cultura-anularii

HURDUCAȘ, Marian, 17 oct. 2019. Dacă România așteaptă să fie educată de un copil de 18 ani, nu suntem bine [online]. HURDUcast. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: https://anchor.fm/marian-hurducas/episodes/Selly--vlogger--5gang-Dac-Romnia-asteapt-s-fie-educat-de-un-copil-de-18-ani--nu-suntem-bine-e7pjvt

HOINARU, 5 martie 2019. Capul lui Lupșa vrem! [online]. HOINARU. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: https://www.hoinaru.ro/2019/03/05/capul-lui-lupsa-vrem/

IAB Romania, 2021. Cod de bune practici în influencer marketing [online]. IAB Romania. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: https://iab-romania.ro/influencer-marketing/

INITIATIVE, 2021. Media FactBook 2021 [online]. Initiative. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: http://www.mediafactbook.ro/.

KEMP, Simon, 2021. Digital 2021: Global Overview Report [online]. Datareportal. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: https://datareportal.com/reports/digital-2021-global-overview-report

LIBERTATEA, 4 martie 2019. Merită Digi 24 să dispară, așa cum cere Mihai Șora, și revista DoR să fie rușinată în piața publică? [online]. LIBERTATEA. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: https://www.libertatea.ro/opinii/tolo-merita-digi-24-sa-dispara-asa-cum-a-spus-mihai-sora-si-revista-dor-sa-fie-rusinata-in-piata-publica-2564768

LUPȘA, Cristian, 4 martie 2019. Editorial DOR #35: Dragă Selly [online], Revista DOR. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: https://www.dor.ro/editorial-dor-35-draga-selly/

MANAFU, Cristian, 4 oct. 2021. Ce influențează succesul campaniilor cu influenceri în România [online]. Cristian Manafu. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: https://www.manafu.ro/2021/10/ce-influenteaza-succesul-campaniilor-cu-influenceri-in-romania/

MINEA, Alexandra Irina, 21 august 2020. Cum a reacționat presa la „farsa” făcută de Selly mass-mediei [online]. MediaStandard. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: https://mediastandard.ro/cum-a-reactionat-presa-la-farsa-facuta-de-selly-mass-mediei/

REVISTA DOR, 2017. Despre DoR [online]. Revista DOR. [Accesat 30 oct. 2021] Disponibil la: https://www.dor.ro/despre-dor/

SELLY, 2020. Adevărul despre filmarea cu accidentulmeu [online]. YouTube. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: https://www.youtube.com/watch?v=W2p4OD5c9R0

SPITZER, Manfred, 2020. Demența digitală. Cum ne tulbură mintea noile tehnologii. Buc.: Humanitas.

SUTA, Dan, 2 dec. 2020. Primele reacții după Selly Show: „Un puști mucos și copilăros șterge cu politicienii pe jos” [online]. FANATIK. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: https://www.fanatik.ro/primele-reactii-dupa-selly-show-un-pusti-mucos-si-copilaros-sterge-cu-politicienii-pe-jos-19373674 , data consultării: 30 oct. 2021.

TACU, Irina, 4 martie 2019. Selly Supreme [online]. Revista DOR. [Accesat 15 nov. 2021] Disponibil la: https://www.dor.ro/selly-supreme/

WATSON, James, Anne Hill, 2015. Dictionary of Media & Communication Studies. London: Bloomsbury Academic.

Published

2023-04-15

How to Cite

Precup, A. (2023) “Revista „DOR” și vloggerul Selly – un tip de răspuns în fața culturii anulării”, Symbolon, 23(1(42), pp. 155–163. doi: 10.46522/S.2022.01.13.