Comunicare interpersonală. Dinamica relației profesor-student post pandemie

Authors

  • Cristina Maria Olar

DOI:

https://doi.org/10.46522/S.2023.S2.3

Keywords:

education, art, motivation, communication, inner resources

Abstract

Interpersonal Communication. Teacher-student Relationship Dynamics Post-PandemicThe research is based on an analysis of the dynamics of the post-pandemic teacher-student relationship and the impact that online courses have had on the emotional, psychological and physical levels. This study is a personal analysis from the perspective of the teacher, on the type of relationship with students and the changes that have occurred in teaching, and communication with them. The experience of teaching online has caused changes in everyone's behavior and attitude. Both teachers and students have encountered technological, educational and emotional difficulties.

References

APOSTOLESCU, Adriana, 2021. Comunicarea optimă dintre profesor și elev. Academia ABC, Simpozionul Inovație și performanță în educație. ediția 3.

BOTEZATU, Mioara, 2021. Comunicarea optimă dintre profesor și elev. Academia ABC, Simpozionul Inovație și performanță în educație, ediția 3.

BOZÂNTAN, Gabriela, Marina, 2021. Comunicarea optimă dintre profesor și elev. Academia ABC, Simpozionul Inovație și performanță în educație, ediția 3.

CRIȘAN, Ioana, s.a., Procesul de învățământ ca activitate de predare-învățare [online]. Academia.Edu. [accesat pe 11 Iun. 2023]. Disponibil la: https://www.academia.edu/6025844/Proces_de_%C3%AEnv%C4%83%C5%A3%C4%83m%C3%A2nt?email_work_card=thumbnail

COLCERIU, Laura, 2008, Psihopedagogia învățământului preșcolar. Detalierea temelor pentru definitivat.

SFETCU, Nicolae, 2020. Desocializarea în și după pandemie [online]. Multimedia. Disponibil la: https://www.telework.ro/ro/desocializarea-in-si-dupa-pandemie/

STAN, Cristian, s.a. Pedagogia comunicării didactice [online]. Pdfcoffe. Disponibil la: https://pdfcoffee.com/pedagogia-comunicarii-pdf-free.html.

Published

2023-12-20

How to Cite

Olar , C. M. . (2023) “Comunicare interpersonală. Dinamica relației profesor-student post pandemie”, Symbolon, 24, pp. 17–26. doi: 10.46522/S.2023.S2.3.