Autocunoaștere și dezvoltare personală prin arta dansului. Metode și tehnici de relaționare cu tine însuți
Cuvinte cheie:
teacherRezumat
Self-knowledge and Personal Development Through the Art of Dance. Methods and Techniques of Relating to Yourself
My research focused on the importance of art in general and dance art in particular, in the development of people. The present article aims to illustrate the specific ways in which art can improve the way of thinking about yourself. Through art we connect to another reality that stems from within us. Dance contributes, through its many benefits, to the self-knowledge of the individual in physical, mental and emotional terms. A symbiosis is created between these three plans. I have tried to understand and discover how students, people, can overcome themselves and adapt to social needs by accessing art. We have analyzed the therapeutic effects of dancing on the individual and the importance of art in self-knowledge and the relationship with other individuals. As a teacher, I was attracted to this aspect of dance even more to the discovery of new valences in what concerns the positive effects that it can have in the work dedicated to students, or people who have been introduced to art.
Referințe
ARDELEAN, Ioan, 2016. Stansilavski și teatrul american de azi. Iași: Artes.
CORBIN, Alain, COURTINE, Jean-Jaques şi VIGARELLO, Georges (coord.), 2008. Istoria corpului -De la Renaştere la Secolul Luminilor. Bucureşti: Art, vol I.
CRIȘAN, Sorin, 2008. Teatru şi cunoaştere. Cluj-Napoca: Dacia.
CRIȘAN, Sorin, 2011. Teatrul viaţă şi vis, Doctrine regizorale.Secolul XX: Eikon.
GROTOWSKI, Jerzy,1998. Spre un teatru sărac. București: Unitext.
THOMPSON, G. Claude, 2008. Învățăturile lui G .I. Gurddjieff. București: Excalibur.
TOMA, Cristina, s.a. Jurnal spiritual, revistă de dialog etic, estetic și religios, A te cunoaşte pe tine însuţi, înseamnă a şti ce eşti, ce ai şi ce poţi. Disponibil pe https://jurnalspiritual.eu/a-te-cunoaste-pe-tine-insuti-inseamna-a-sti-ce-esti-ce-ai-si-ce-poti/, la data de 18.02. 2019.
S.n. 2017, Teatrul ca metodă de învățare experiențială: procesul de implementare a Laboratoarelor de teatru în sala de clasă, pas cu pas Disponibil pe: https://off-book.pixel-online.org/files/guidelines/TG03/Guideline_RO.pdf, la data de 19.02.2019.
Descărcări
Publicat
Cum cităm
Număr
Secțiune
Licență
Această lucrare este licențiată în temeiul Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Articolul este publicat sub o licență CC BY Creative Commons Attribution 4.0 International License,care permite reproducerea, distribuirea, arhivarea și citarea sa cu condiția să menționați autorii. Este obligatorie referința completă către articol care se găsește în rubrica Exemple de citare de pe această pagină. Dacă e posibil, vă rugăm adăugați și link-ul către acest site. Drepturile de copyright aparțin autorilor.